عوامل موثر در طراحی در غرفه سازی

چندین شاخص در طراحی غرفه نمایشگاهی و غرفه سازی نقش موثر دارند که میتوان به موارد زیر به صورت فهرست وار اشاره نمود:

- موقعیت شرکت در ارتباط با بازار و رقیبان

- ویژگی های اقلیمی و فرهنگی محل بر گزاری

- تعداد کالاهای مورد نمایش (پرهیز از تراکم کالا)

- بودجه اختصاص یافته برای طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی

- تناسب غرفه نمایشگاهی به اهداف مشارکت

- پیام موردنظر و احساسی که مایلیم در ذهن بیننده ایجاد کنیم

- در طراحی نمونه ، موارد زیر را باید مورد توجه قرار داد :

- استفاده از رنگ های شاد و گرم در نوشته‌ها و طراحی‌های بنر و پوستر و جعبه‌های کالا که حتما آرم و لوگوی شرکت برروی آنان درج شده است

- استفاده از نور مناسب و کافی

- جلوگیری از تابش نور مستقیم و نور طبیعی به سمت بازدیدکننده

- استفاده از وسایل نورپردازی کافی و ملایم

- استفاده در حد کفایت و ظرفیت غرفه نمایشگاهی از کالا ، پوستر، بنر و حتی غرفه دار

- ناحیه بندی غرفه نمایشگاه با توجه به کوچکی و بزرگی آن

- انتخاب و ایجاد فضای مناسب برای استقرار کالاها و غرفه‌داران در صورت اجازه دسترسی آزاد بازدیدکنندگان به داخل غرفه نمایشگاهی

- استفاده مناسب از جعبه و صندوق‌های بار

- استفاده از نشان لوگو، علامت های مشخصه ، شعار منشور و پرچم شرکت و پرچم جمهوری اسلامی ایران در داخل و سر در غرفه نمایشگاهی در حد امکان

- چیدن کالا در ارتفاع مناسب و مختلف

- استفاده از طعم و بوی مطبوع در عرضه محصولات غذایی

- نمایش عملکرد و نحوه استفاده از محصول عرضه شده  در غرفه نمایشگاهی در حد امکان

- استفاده از فیلم عکس و برای نمایش عملکرد محصول یا پروسه تولید محصول

- استفاده از ماکت در اندازه های کوچک برای شرکت هایی که محصولاتشان قابل عرضه در غرفه نمایشگاهی نیست

هر طراح در حوزه کار خود با عوامل محدود کننده ای روبه رو است که آزادی را از او سلب می‌کند و مهمترین عامل محدود کننده هزینه است که غرفه دار برای طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی در نظر گرفته است عوامل دیگر عبارتند از

- میزان مجاز باری که می توان هنگام غرفه سازی در کف سالن نمایش قرار داد

- میزان ارتفاع مجاز که توسط نمایشگاه یا سازمان دهنده تعیین می شود

- ابعاد ناحیه که غرفه در آن ساخته می شود

- تعداد کارکنان غرفه

- وجود موانع فیزیکی (ستون و غیره) در محل غرفه نمایشگاهی

- موقعیت غرفه در سالن و کل نمایشگاه

 

غرفه سازی

  ¬ لطفا زمینه های فعالیت خود را از لیست زیر انتخاب نمایید و گزینه بروزرسانی را کلیک نمایید.

  ¬ زمینه های فعالیت شما:





       ویرایش زمینه های فعالیت:

    در حال بارگزاری لیست زمینه های فعالیت ...

      ¬ تغییر تصویر پروفایل:

      ¬ تصویر خود را در فرمت jpg,png,gif ابعاد (180×180) انتخاب و سپس بر روی گزینه بروزرسانی کلیک نمایید.

      ¬ تغییر تصویر کاور:

      ¬ تصویر خود را در فرمت jpg,png,gif ابعاد (200×900) انتخاب و سپس بر روی گزینه بروزرسانی کلیک نمایید.